Donegal Towntól nyugat felé indulunk és meglátogatjuk An Port-ot.

An Port abban különleges, hogy az 1800as években történt nagy éhínség idején ebből a tengerparti falucskából mindenki eltűnt. Sokan elköltöztek, sokan meghaltak és maguk után hagyták a házakat, amik jelenleg már csak romok. Maga a hely ámulatba ejtően gyönyörű és az odautazás is élményekben gazdag. Egyetlen egysávos , kanyargós úton lehet ehhez a faluhoz eljutni és az utolsó lakott épület is 5km-el van távolabb a parttól mint a falu. Donegal-i legenda-folklór, An Port

Innen túrázhatunk 2 irányba is.

1- Vagy csak északnak indulunk a sziklák mentén (teljesen off road) és addig megyünk amíg van kedvünk (akár 14km is lehet) és szinte biztosan nem találkozunk egy emberrel sem, csak az óceán , tengerparti sziklák és a hullámok , madarak, birkák.

2- Vagy indulunk dél felé. Szintén a sziklák peremén és csodálatos látvánnyal haladunk az óceán mellett, de csak néhány km off road, majd jelölt ösvényen folytatjuk az utunkat  (kavicsos vagy saras) és megérkezünk Glencolumbcille-be. Az úton megcsodálhatunk egy napóleoni időkben épített jelzőtornyot, amiből a teljes nyugati part végig van építve, de már csak kevés áll teljes pompájában. Glencolumbckille túra   A tornyokról bávebben: Írországi napóleon korabeli jelzőtornyai

Visszaúton An Pontra jelőlt útvonalon jutunk a hegyeken át, szintén saras és kavicsod, sziklás talaj váltakozik.

A túra hossza kb 16-17km. Ha valakinek ez sok akkor van lehetőségünk mindent megnézni kevesebb túrával több autózással.

Utunkon visszafelé megállunk még 2 helyen ahol szintén túrázni nincs lehetőség de csodálatosak és ugyanígy távol vannak a világtól.